12 Şubat 2017 Pazar

KUŞBAŞILI BARBUNYA


Kışlık barbunya demişken barbunya tarifi de verelim.

KUŞBAŞILI BARBUNYA

MALZEMELER
Yarım kilo barbunya
2 yemek kaşığı kavrulmuş kuşbaşı
2 orta boy soğan
1 diş sarımsak
1-2 tane kapya biber
1 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
1'e çay kaşığı pulbiber,karabiber ve kimyon

Soğanları yemeklik doğrayalım. Biberleri de ince doğrayalım. Tereyağ ve sıvı yağı tencereye alalım. Eriyince soğan ve biberleri atalım. Biraz kavrulunca unu ekleyip bir iki dakika da unla kavuralım. Un yemeğin suyuna kıvam verecek.Salçaları ekleyelim. Birkaç kez karıştırıp hızla çırpar gibi yaparak az kaynar su ekleyelim ki un açılsın. Konserve barbunya kullanıyorum ben bu aşamada. O yüzden açık tencerede pişiriyorum. Barbunyaları ve baharatları ekleyip üzerini az geçecek kadar su dökelim. 20 dakika civarı pişecektir. Burada 1 çay kaşığı yazdım ama ben 1 tatlı kaşığı kimyon koyuyorum. Seviyorsanız siz de fazla atabilirsiniz. Afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder