12 Şubat 2017 Pazar

KABAK MÜCVER


Kabağın her halini seven ender insanlardanım. Bizim ev halkının en sevdiği hal ise mücver. Ama ben mücveri galeta unuyla yapıyorum ve yanmaz tavada az yağ ile köfte kızartır gibi kızartıyorum. Daha az yağ çekiyor...

KABAK MÜCVER

MALZEMELER
4 orta boy kabak
2 yumurta
3-4 çorba kaşığı galeta unu
10 dal maydanoz
5-6 dal dereotu
5-6 dal yeşil soğan
1'er çay kaşığı pulbiber, karabiber, kimyon
1'er tatlı kaşığı nane ve tuz
Kızartmak için sıvıyağ

Kabakları rendeleyip suyunu biraz sıkalım. Benim en sevmediğim kısım bu çünkü suyu vitamin demek. O yüzden ben genelde çok sıkmam galeta unu miktarını arttırırım. Kabakların üzerine kıyılmış maydanoz,dereotu ve yeşil soğanı ekleyelim.Kalan tüm malzemeyi de üzerine koyup karıştıralım.
Tavanın dibine yağ gezdirelim. Yağ iyice kızınca harcımızdan bir yemek kaşığı alıp tavaya koyalım. Kaşıkla üzerine hafif bastırıp kenarlarını da düzelterek yuvarlak şekilli olmasını sağlayalım. Tüm tavayı doldurup altlarının iyice kızarmasını bekleyelim. Yanlarından belli oluyor, görünüyor kızarınca. Kızardığında diğer tarafını çevirip pişirelim. Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder