12 Şubat 2017 Pazar

KIŞLIK BARBUNYA KONSERVESİ


Barbunyayı kış için saklamanın iki yolu var. Birisi buzluğa koymak. İkincisi ise benim gibi buzlukta fazla yer bulamayanlar için konserve yapmak...

KIŞLIK BARBUNYA KONSERVESİ
Barbunya seçimi çok önemli. Kabuğu olabildiğince kırmızılı olmalı. Yokladığınız zaman baştan sona içi dolu dolu olmalı. Ben ağustos başı gibi alıyorum. Eylül ortalarına kadar bol oluyor.
Barbunyayı temizliyorum. Yıkayıp kavanozlara dolduruyorum. Ağız kısmı boş kalacak. Kaynar su ekliyorum.Üzerine bir çay kaşığı tuz koyup sıkıca kapatıyorum. Düdüklü tencerem 3 kavanoz alıyor. Kapakları aşağı gelecek şekilde tencereme yerleştirip kavanozları geçecek kadar sıcak su koyuyorum. Düdüklü bir fıslıyor, düdüğü indiriyorum. İkinci fıslamada altını orta ayar kısıyorum. 30 dakika kaynatıyorum. Düdüklü soğuyunca açıp ters çevirerek bezin üzerine diziyorum. Üzerlerine 2 tane sofra örtüsü kapatarak sabaha kadar
bekletiyorum. Ertesi gün düz çevirip kaldırıyorum. Bulaşık makinesine 65 dereceye atıp yapıştıranlar da varmış ama ben denemedim...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder