10 Haziran 2017 Cumartesi

MANTI(HAMURU SÜTLÜ-KOLAY AÇILAN)

MANTI(HAMURU SÜTLÜ-KOLAY AÇILAN)
MALZEMELER
Hamuru için:
4-4.5 su bardağı un
3/4 su bardağı ılık süt
3/4 su bardağı ılık su  
2 yumurta
1 tatlı kaşığı tuz
 İç harç:
300 gr az yağlı kıyma
1 orta boy ince kıyılmış soğan
2 yemek kaşığı doğranmış maydanoz
Tuz,karabiber
Sos:
1 dolu yemek kaşığı domates salçası
1 dolu yemek kaşığı tereyağ
Tuz,pul biber,nane,sumak
Sunum için:
1 kase sarımsaklı yoğurt

 Birkaç yıldır erişte keserken daha besleyici olsun diye hamuru yarı yarıya süt ve suyla yoğuruyorum. Bu sefer de aynı şeyi mantıda denedim. Hem daha lezzetli ve besleyici oldu hem de daha kolay açıldı.
 Hamuru için 3.5 su bardağı unu yoğurma kabına alalım. Üzerine tuzu serpip ortasına havuz açalım ve diğer malzemeleri döküp biraz sert bir hamur yoğuralım. Benim hamurum 4.5 bardak un aldı. Üzerine bez örtüp kenara alalım. İç harç için soğan ve maydanozu doğrayıp kıyma,tuz ve karabiberle yoğuralım. Hamuru 4 bezeye ayıralım. Unlu tezgahta açalım. Kareler halinde kesip harçtan koyarak kapatalım. Ben iftardan çok önce yaptığım için yapışmasın diye yağlı kağıt serili tepsiye dizip 200 dereceye ısıtılmış fırında 5 dakika fırınlayıp sonra da temiz bir bezin üzerine dizdim. Buzluğa atarken de öyle yapıyorum.
Mantıları pişirmek için suyu kaynatalım. 1 1 çay kaşığı tuz ve 1 yemek kaşığı sıvıyağ ekleyelim.  Mantıları 15 dakika pişirip az sulu kalacak şekilde süzelim. Süzerken suyundan bir küçük kase alalım. Sosu için tereyağı eritip salça ve baharatları ekleyelim. 1 dakika kavurup ayırdığımız haşlama suyunu dökelim. Kaynayınca ocaktan alalım. Sarımsaklı yoğurt ve sostan ekleyip servis edelim. Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder