24 Temmuz 2017 Pazartesi

İKİ RENKLİ CEZERYE ( KURABİYEDEN)

2 RENK CEZERYE ( KURABİYEDEN)
MALZEMELER
6-7 orta boy rendelenmiş havuç
6 yemek kaşığı toz şeker
3/4 su bardağı su
4 karanfil
1 dolu çay kaşığı toz tarçın
 1 paket (50 gr) hindistan cevizi
Fındık, antep fıstığı, cevizden hangisini dilerseniz
Yarım tepsi vanilyalı kurabiye veya 1 paket sade petibör
Yarım tepsi kakaolu kurabiye veya 1 paket kakaolu petibör
Petibör kullanacaksanız ekstra 1 yemek kaşığı kakao
 1 paket vanilin
Geçen gün ilk kez başıma bir talihsizlik geldi ve canım kurabiyelerim tepsiye yayıldı. Ben de onları rondodan çekip ne yapsam arayışına girdim. Aslı bisküvili olan bu tarifi kurabiye ile yaptım ve havucun hazırlık sürecini de biraz değiştirdim. Gelelim tarife.
Önce havuçları rendeleyip şeker, su, karanfil ekleyerek pişmeye bırakalım.Kapağını kapatalım ki suyunu iyi bıraksın. Ara ara karıştırarak havuçlar iyice yumuşayana kadar pişirelim. Yaklaşık 20-25 dakika sürüyor. Bu arada kakaolu ve sade kurabiyeleri ayrı ayrı robottan geçirip toz haline getirelim. Yumuşayan havuçları ocaktan alalım. İçinden karanfilleri çıkarıp tarçın, kuruyemiş ve hindistan cevizini ekleyip robottan veya blenderdan çekelim. Yarısını sade kurabiye tozuna, yarısını kakaolu kurabiye tozuna ekleyip ayrı ayrı yoğuralım. Ben havuç kokusu kalmasın diye 1 paket vanilini iki hamura paylaştırdım bu aşamada. Yoğurduğumuz sade hamuru açmak için 2 yağlı kağıt arasına veya yırttığımız 2 buzdolabı poşetinin arasına hamuru yerleştirelim. Elimizle veya merdane ile açalım. Aynı işlemi kakaolu hamura da yapalım. Kakaolu hamuru sadenin üzerine  yerleştirelim. Uçları falan eşit gelmezse dert etmeyin. Ben sarkan yerleri elimle koparıp açık kalan yerlere yapıştırdım:)) Kağıdın veya poşetin yardımı ile rulo yapıp saralım. En az 3-4 saat mümkünse 1 gün buzdolabında dinlendirip 1 cm genişliğinde keselim. Süsleyip servis edelim. Afiyet olsun...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder