6 Mart 2017 Pazartesi

TOST MAKİNESİNDE WAFFLE


Her ne kadar ben kendi kullandığım una göre ölçü yazsam da siz yine de kontrollü olun. Çünkü markaya göre kıvam daha az ya da çok unla saglanabiliyor. Benim unim Katmer marka bu arada...


TOST MAKİNESİNDE WAFFLE (5 ADET)


MALZEMELER
1 su bardağı süt
1/4 çay bardağı şeker
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 yumurta
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı vanilin(silme)
Bir çimdik tuz
Yarım çay kaşığı tarçın (isteğe bağlı)
1-1.5 su bardağı arası un


Yumurtayı,tuzu ve şekeri köpürene kadar mikserle en az 5 dakika çırpıyoruz.
Yağı ve sütü ekliyoruz. 1 dakika daha çırpıyoruz. Vanilyayı ve kabartma tozunu ekleyip karıştırıyoruz. Unu yavaş yavaş ekleyerek akıcı (krep hamurundan biraz daha koyu kek hamurundansa cıvık) bir hamur elde ediyoruz. Yarım saat hamuru buzdolabında bekletiyoruz. Tost makinasının en sıcak derecesinde plakanın üzerine çok az yağ sürerek veya yağlı kağıt sererek 1 kepçe hamuru ortada tek bir noktadan döküp kendi kendine yayılmasını bekliyor ve pişiriyoruz. Pişerken mutlaka tost makinesi en üst ayarda olmalı ve kapağı kapatılmalı. İlk bir dakika kapağı açmayın. Çevirirken iz çıkması için ters yöne koyuyoruz.
Ben malzemeleri ve süsleme şeklini bir öğrencimin profil resminden görüp beğendim ve aynısını uyguladım. Sizinki zevkinize kalmış. Sürülebilir çikolataya cıvık bir kıvam vermek için benmari usulü eritip kullanabiliriz. Üzerine verev kesilmiş meyveleri dizip iki kaşık dondurma koyduktan sonra karamel sos ve çikolata sosla süsleyebiliriz. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder