31 Mart 2017 Cuma

TENCEREDE HAVUÇLU ELMALI FİNCAN KEK



TENCEREDE HAVUÇLU ELMALI FİNCAN KEK
MALZEMELER
2 yumurta
1 küçük su bardağı şeker
3 yemek kaşığı sıvı yağ
1 küçük su bardağından bir parmak eksik süt
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
7 dolu yemek kaşığı un
1 adet rendelenmiş havuç
3/4 adet rendelenmiş orta boy elma  
1 çay kaşığından az olmamak kaydıyla dilediğiniz oranda  toz tarçın

Hep kakaolu yapıldığını okuduğum fincan kekin ben havuçlusunu denedim. Sonra da neden kakaolu yapıldığını anladım:) Çünkü kenarlarda çok az da olsa yapışan kısımlar oldu. Kakaolu olsa belli bile olmazdı:)Ama bir dahaki sefere daha iyi yağlayıp fincandan çıkarmak için de en az 15 dakika beklemeye kararlıyım.
Önce yumurta ve şekeri köpürtelim. Daha sonra diğer malzemeleri ekleyip karıştıralım. Fincan veya küçük kaselerimizi tereyağ veya margarinle iyice yağlayalım. Yarıya kadar dolduralım. Fincanları karnıyarık tenceresi gibi yayvan bir tencereye dizelim. Tencerenin yarısına kadar ılık su koyalım. Kapağında delik olmamalı. Varsa benim gibi siz de deliğe peçete tıkayabilirsiniz. Tencereyi ocağa alalım. Altını orta ayara alalım. Tencerenin ağzını kapatmadan su kaynayana kadar bekleyelim. Su kaynayınca kapağın altına kağıt havlu koyup kapağı tencereye sıkıca kapatalım. Ocağı kısık ayara alıp hiç ağzını açmadan 30 dakika pişirelim. Ben 30 dakikadan sonra çok ıslandığı için havluyu yenisiyle değiştirdim. Acelem olmadığı içi  kısıkta pişirmeye devam ettim. Tariflerdeki kadar kısa sürmedi. 1 saat 10 dakikada pişti. Orta ateşte baştan sona pişerse bu süre hayli kısalabilir. Altını kapatınca 15 dakika tencerede, 15 dakika da ağzına temiz bir bez kapatıp dışarda beklettikten sonra sivri bir bıçakla kenarlarını kurtarıp ters çevirelim. Fırın keklerden daha çok beğendi bizim çocuklar. İnşallah siz de dener beğenirsiniz. Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder