11 Nisan 2017 Salı

KUMPİR

KUMPİR
MALZEMELER
3 büyük patates
1'er tatlı kaşığı tereyağ
1'er dolu çorba kaşığı rende kaşar
Tuz
İç harcı:
4 dolu yemek kaşığı garnitür
2 dolu yemek kaşığı salam
3 dolu yemek kaşığı haşlanmış mısır
3 adet minik doğranmış kornişon turşu
1 orta boy küçük doğranmış salatalık
1 orta boy küp doğranmış domates
3 yemek kaşığı susuz yoğurt
2 yemek kaşığı mayonez
Üzerine ketçap ve mayonez
1 saatten daha az sürede kumpir yapıp afiyetle yiyebilirsiniz. Dışarıda yediklerimizden bile lezzetli üstelik.
Patatesleri güzelce yıkayıp düdüklü tencereye alalım. Üzerini geçecek kadar su koyup düdüklünün havası çıktıktan sonra 20 dakika haşlayalım. Düdüklüden aldığımız patatesleri kurulayıp teker teker alüminyum folyoya alalım. 200 dereceye ısıtılmış fırının orta rafına ızgarayı yerleştirip patatesleri üzerine koyalım 20 dakika da böyle pişirelim. Fırında patatesler olurken iç harcı için istediğimiz malzemeleri hazırlayalım. Ben listeye yazdığım malzemeleri zeytin ve turşu hariç bir kaba alıp karıştırdım.
Pişen patatesleri bekletmeden ve folyolarını çıkarmadan servis kabına alalım. Ben büyük boy güveç kullandım. Folyoyu üstten yırtıp patatesi yaralım. Tereyağını ortasına koyup biraz tuz ekelim. Tatlı kaşığı ile karıştırarak içini iyice ezelim. Yağ eriyince kaşarın birazını koyup karıştıralım. O da eriyince kalan kaşarı koyup tekrar eriyene kadar karıştıralım. Ezilen patatesleri tabana ve kenarlara yığarak havuz açalım. Ortasına dilediğimiz malzemeleri ilave edelim. Üzerini dilediğimiz gibi süsleyebiliriz. Ben kornişon ve zeytinle süsleyip ketçap ve mayonez sıktım. Çok bekletmeden servis edelim. Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder