2 Ağustos 2017 Çarşamba

KAHVALTI POĞAÇASI

KAHVALTI POĞAÇASI(MARGARİNSİZ,  PASTANE TADINDA)
MALZEMELER                                      
Mayalama için:
1 yemek kaşığı kuru maya veya yarım paket yaş maya
2 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı un
Yarım çay bardağı ılık su
Yoğurmak için:
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
2 yumurta ( birinin sarısı üstüne)
2 tatlı kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı tuz
8-9 çay bardağı un              
Çay bardağı ölçüsü: 100 ml            
Arasına 1 su bardağı lor veya beyaz peynir
Çok lezzetli bir poğaça tarifi. Şiddetle tavsiye  ederim. 1 saat mayalandırabilirsiniz veya benim yaptığım gibi yatmadan kilitli saklama kabının içinde yoğurup sabah pişirebilirsiniz.
Ev ahalisi kokusuna toplanacaktır:))
Mayalanması için gereken malzemeleri kasede karıştırıp ağzına streç film çekip 10 dakika kabarana kadar bekletelim.
7 bardak unu eleyip üzerine şeker ve tuzu serpip havuz açalım. Süt, yağ ve yoğurdu cezvede ılıtalım. Tüm malzemeyi unun ortasındaki havuza döküp karıştıralım. Hamur elimizden kurtulana kadar yavaş yavaş un ekleyerek yoğuralım. Ben 9 çay bardağı ekledim ama kullanılan malzemeye göre daha az veya fazla gerekebilir, dikkatli ekleyin. Kapağını kapatıp mayalanmaya bırakalım. Mayalanınca mandalina büyüklüğünde bezeler yapalım. Arasına peynir koyup kapatalım. Ben geceden yoğurduğum için tepsi mayası beklemiyorum. Siz 1 saat mayalandırırsanız 15 dakika tepsi mayası bekleyin. Üzerine yumurta sarısı sürüp yağlanmış fırın tepsisine dizelim. 200 dereceye ısıtılmış fırında yaklaşık 25-30 dakika pişirelim. Afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder