11 Ağustos 2017 Cuma

HAVUÇLU TEPSİ KEKİ

HAVUÇLU TEPSİ KEKİ
MALZEMELER
3 yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvı yağ
Yarım su bardağı yoğurt
Yarımşar su bardağı pirinç unu ve nişasta
1 paket vanilin
1.5 paket kabartma tozu
3 su bardağına yakın un
2 rendelenmiş havuç
1 büyük çay bardağı ezilmiş ceviz içi
 1 tatlı kaşığı dolusu tarçın ( Seviyorsanız daha fazla da olur. Ben 2 kaşık koyuyorum.)

Pirinç unu ile yumuşacık, nişasta ile puf kabaran dokusu şahane bir kek...
Önce yumurta ve şekeri çırpalım. Şeker eriyince sıvıları ilave edip çırpmaya devam edelim. Pirinç unu, nişasta, 2.5 su bardağı un, kabartma tozu ve vanilini bir kasede karıştırıp hamura katalım. Karıştırarak sıvı ve katıları homojen bir hale getirelim. Benim karışımım yarım bardak daha una ihtiyaç duydu. Ben ekstradan ekledim. Normal kek kıvamına ulaşmazsa siz de ekleyin. Havuç, ceviz ve tarçını da ekleyip birkaç tur karıştırdıktan sonra katı yağ ile yağlanmış midi fırın tepsisi veya büyük dikdörtgen borcama dökelim. 175 dereceye ısıtılmış fırında 30-35 dakika pişirelim. Soğuyunca dilimleyip servis edelim. Afiyet olsun...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder