4 Eylül 2017 Pazartesi

EKŞİYEN SÜTTEN TEPSİ ÇÖREĞİ

EKŞİYEN SÜTTEN TEPSİ ÇÖREĞİ
MALZEMELER
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta ( sarısı üstüne)
1 paket instant maya
1 çay kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı tuz
3 su bardağı kadar un
Arasına dilediğiniz türden 1 kase peynir
Hem ekşiyen sütü değerlendirmek hem de puf kabaran bir çörek yapmak istedim. Pek vaktim olmadığından da tepsi çöreği yaptım:))
Hava sıcak süt de ekşi olunca ısıtmaya gerek duymadım. Kolayca kabardı. Tüm malzemeleri karıştırıp azar azar un ekleyip yoğuralım.  Poğaçadan bir tık cıvık olacak. Elimize yapışması azalınca kaşıkla sıyırarak elimizi hamurdan  kurtarıp üzerini kapatarak 2 kat olana kadar yaklaşık 45 dakika mayalandıralım. Hamuru ikiye bölün. Tezgahı hafif yağlayıp elinizle tepsi boyutunda hamuru büyütelim. Büyük yuvarlak borcam ebatı bir tepsiye yağlı kağıt serip hamuru yayalım ve üzerine 1 kase peyniri dağıtalım. Kalan hamuru da açıp peynirin üzerine kapatıp alttaki hamurun uçlarını yukarı bükerek üstteki hamuru hapsedelim. Yumurta sarısı sürüp dilimleyelim. Dilersek susam serpebiliriz. 200 dereceye ısınmış fırında yaklaşık 35 dakikada pişiyor. Afiyet olsun...
Benim ekşi sütüm çoktu kalan hamurdam da halka poğaçalar yaptım. Onun hamurunu kalın tutup bardakla kesmenizi tavsiye ederim. Çok güzel kabarıyor.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder