28 Mayıs 2018 Pazartesi

KLASİK SÜTLAÇ 2

KLASİK SÜTLAÇ TARİFİ 2
MALZEMELER
1 su bardağından 1 parmak eksik pirinç
4 su bardağı sıcak su
1.5 litre süt
1.5 su bardağı toz şeker
Çay kaşığı ucuyla tuz
Klasik anne sütlacının bu farklı pişirme şeklini Cahide Sultan'ın sayfasında gördüm. Ölçüler ve süreleri değiştirerek uyguladım. Güzel sonuç aldım. Sizlere de tavsiye ederim.Önce 3 bardak sıcak suya pirinci atıp haşlamaya başlıyoruz. Sık sık karıştırarak pirinçler iyice açılana kadar haşlamaya devam ediyoruz. Ben baldo pirinç kullandım ve suyunu çektiği için 1 su bardağı daha su ekledim. Yaklaşık yarım saatte pirinçler açıldı.Açılan pirinçleri kaynatmakta olduğumuz sütün içine suyu ile beraber ekliyoruz. 10 dakika sonra şeker ve tuz ekleyip 5 dakika sonra da ocaktan alıyoruz. Tüm aşamalarda sık karıştırmayı unutmayalım.Kaselere boşaltıp birkaç saat soğutarak servis edelim. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder