3 Mayıs 2018 Perşembe

BUZLUĞA KALBURABASTI

BUZLUĞA KALBURABASTI
MALZEMELER
1 su bardağı süt
1  su bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı yoğurt
5 yemek kaşığı irmik
1  paket (250 gr) oda sıcaklığında
tereyağı veya margarin
1 tatlı  kaşığı karbonat
6.5-7 su bardağı un (yaklaşık)
 Arasına 1 büyük kase dövülmüş ceviz.
Ben bu ölçüyle yaptığım kalburabastılardan 60-65 civarı yapıp 10'arlı gruplar halinde poşetleyip buzluğa atıyorum. Misafir için kurtarıcı... Tarif Yasemin Hanım'ın. Ben buzluğa uyarladım
 Tüm malzemeleri geniş bir kapta karıştırıp yavaş yavaş un ekleyelim. Yumuşak bir hamur yapıp 10 dakika dinlendirelim. Cevizden az büyük parça alıp yuvarlayalım. Rende veya kalbur üstünde açıp ceviz koyalım ve kapatalım. Tepaiye dizip 180 derece fırında güzelce kızarana kadar pişirelim. Soğuyunca 10'lu gruplar halinde paketleyip buzluğa kaldıralım.
Buzluktan çıkarıp 2-3  saat çözdürelim. Küçük bir tepsiye dizelim. Aralarında çok boşluk olmasın ki güzel şerbet çeksin. 10 taneye 1 su bardağı+1 dolu yemek kaşığı şeker ve 1.5su bardağı su ile şerbet hazırlıyorum  ben. Kaynadıktan 5 dakika sonra 2 damla limon sıkıp bir 5 dakika daha kaynatalım. Sıcak şerbeti tatlılara döküp üzerine tepsi kapatalım. 15 dakika sonra altını üstüne çevirelim. Yarım saat sonra tekrar altını üstüne çevirelim. Şerbetini çekene kadar üzerinde tepsi kapalı dursun. Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder