1 Mayıs 2020 Cuma

TAVUKLU ÇÖKERTME KEBABI

EV USULÜ TAVUKLU ÇÖKERTME
MALZEMELER
400 gr jülyen doğranmış tavuk eti
Marinesi için:
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1 çay kaşığı pudra şekeri
Yarım limonun suyu
1.5 çay kaşığı tuz
1'er çay kaşığı karabiber, pulbiber, kimyon, kekik, zerdeçal
Tavukları pişirirken 1 dolu yemek kaşığı tereyağ+1 çay kaşığı toz biber
Alt katı için 3 adet ince doğranmış patates
1 kase sarımsaklı yoğurt
Üstteki sosu için:
2 adet rendelenmiş büyük domates
1 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
Yarım çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kekik

Tavukları marinasyon için gereken malzemelerle karıştırıp ağzı kapalı bir kapta en az 2 saat buzdolabında dinlendirelim.
Patatesleri ince doğrayıp kızartalım. Ben çok ince tercih etmiyorum, siz seviyorsanız orjinali kibrit çöpü kalınlığında:)
Tavayı ocağa alıp hiçbir şey koymadan iyice ısıtalım. Altındaki ateş yüksek olacak. Isınınca tavukları atıp ara ara karıştırarak kavurmaya başlayalım. Renkleri dönünce ateşi kısalım. 15 dakika kadar kavrulduktan sonra tavanın kenarına tereyağı koyup eritelim. Eriyince toz biberle beraber yarım çay bardağı su ekleyip karıştıralım. Tavuk pişerken domatesleri sos tenceresine alalım. Domates kaynadıktan 3 dakika sonra salçaları, tuz ve kekiği ekleyip 3 dakika da böyle pişirip sosun altını kapatalım.
Kayık tabağın dibine patatesleri yayalım. Üzerine 3-4 kaşık sarımsaklı yoğurt dökelim. Aslında domates sosu bunun üzerine koyuyorlar ama ben tercih etmiyorum. Tavukları koyup üzerine 2 kaşık sos döküyorum. Tercihinize kalmış. Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder