21 Eylül 2020 Pazartesi

KAHVALTILIK DOBİPA SOS


 KAHVALTILIK SOS (DOBİPA)

MALZEMELER
3.5 kg şişe domates ( uzun Bursa domates)
1.5 kg kapya biber
1 kg büyük boy patlıcan
500 gr yeşil kıl biber
3 büyük diş sarımsak
1 su bardağı sıvı yağ
1 büyük tahta kaşık dolusu sirke
2 büyük tahta kaşık dolusu salça
2 tatlı kaşığı acı pul biber
Zerdeçal, kimyon, karabiber, pul biber, kekik (Toplamı 1 çorba kaşığı edecek)
1 çorba kaşığı tuz
1 çorba kaşığı toz şeker
İndirmeye yakın 1 kahve fincanı zeytinyağ

Ben geçen yıl Lutenitsa yapmıştım. Bu yıl da böyle deneyeyim dedim. Bunu da çok beğendik. Özellikle domateslerin iyi kızarmışlarından alırsanız aroması çok güzel olacaktır.
Kapya biber ve patlıcanı közleyip ayrı ayrı robottan çekelim.
Domatesleri soyup robottan çekip bir tencerede suyunun yarısını çekene kadar pişirelim. Fazla sulanmayacağı için sık karıştırmakta fayda var.
Yeşil biberleri temizleyip robottan çekelim. Sıvı yağ ve biberi geniş bir tencerede kavuralım.
Sarımsakları ezip kavrulan bibere ekleyelim 2 dakika kavurmaya devam edelim.
Domates, patlıcan ve kapya biberi de yeşil biberin üzerine ilave edip sık sık karıştırarak kısık ateşte yarım saat pişirdikten sonra baharatlar, tuz, sirke ve zeytinyağ ekleyip 10 dakika daha pişirelim. Baharat ve tuzun tadına bakarak kendinize göre ayarlayabilirsiniz.
Kavanoz kapaklarını kaynar suda 2-3 dakika bekletelim.Sıcak sıcak kavanozlara doldurup kapaklarını kapatıp ters çevirelim. Kavanozları tam dolduralım, kapağı iyice sıkıp kavanozları ters çevirelim ki hava alıp bozulmasın.
Üzerine bez kapatıp 1 gece bekletelim. Ertesi gün kilere kaldırabiliriz.
Ben kapakları iyi sıkamam derseniz kapattıktan sonra bir tencereye kapak aşağı gelecek şekilde dizip 3 parmak yüksekliğinde sıcak su koyup yarım saat kaynatabilirsiniz. Ters çevirip bulaşık makinesinde 65 dereceye atanlar da duydum ama denemedim. Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder